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「ブランド〜STORY設計とは〜」関野吉記 "Brand ~ What is STORY design ~" Yoshiki Sekino [Impression]

ブランディング戦略の新方程式というサブタイトルがついている。
私もこれからの時代はよりブランディングが大切になることは、なんとなくではあるが、理解していた。9DD1B25E-3FB1-4EB1-901C-1FEEA69A6618.jpeg

そして、この本には、それを証明するような記述が沢山あった。そして、私は、ブランディングの重要性をより明確に理解した。

しかし、著者はブランディングのコンサルタント会社を経営している人。具体的な方法論にまでは言及していない。それは、各企業により、違うから当たり前のことだろうが、少し物足りなさを感じた。

ただ、お客様など外部に示すブランディングより、まずはインナーブランディング。つまり、社員一人ひとりのベクトルを合わせて行くことが重要だというを気づかせてくれたのは、よかった。

そうした意味で、経営者がブランディングを考えるきっかけになる本である。

It has the subtitle of New Equation for Branding Strategy.
I also understood that branding will be more important in the future, though somehow.

And there were many statements in this book that proved it. And I understood the importance of branding more clearly.

However, the author is a person who runs a branding consulting company. It does not mention a specific methodology. It may be natural because it differs depending on each company, but I felt a little unsatisfactory.

However, rather than branding that is shown to the outside such as customers, first is inner branding. In other words, it was good that it made me realize that it is important to match the vectors of each and every employee.

In that sense, it is a book that gives management an opportunity to think about branding.
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