SSブログ

横浜海上防災基地は厳しい訓練の場でした The Yokohama Maritime Disaster Prevention Base was a rigorous training ground. [Impression]

DSC02851-1.jpg
実は、私は海上防災基地とは何をするところか、知りませんでした。

しかし、今回訪ねてみて海上保安官の訓練の場でもあることがよくわかりました。
実際、深いプールがあったり、ヘリコプターの風の下で、しかも波の中で訓練できる巨大なプールもありました。

さらに、人を救助するためのザイルワークなども実演しているところを見ました。

海上保安官は、海の事故から、不審船への対応など様々な状況に遭遇するため、とても訓練の範囲が広くて大変な仕事だとよく理解できました。
関連動画
https://youtu.be/RQv1t04B2xg
SnapShot(141)-1.jpg
Actually, I did not know what a Marine Disaster Prevention Base was supposed to do.

However, after visiting the base this time, I realized that it is also a place for training of coast guard officers.
In fact, there were deep pools and a huge pool where they could train under the wind of a helicopter and in the waves.

Furthermore, I saw them demonstrate zile work and other skills for rescuing people.

I could clearly understand that being a coast guard officer is a very demanding job with a very wide scope of training, as they encounter a variety of situations, from accidents at sea to dealing with suspicious vessels.

Related Videos
https://youtu.be/RQv1t04B2xg


nice!(15)  コメント(0) 
共通テーマ:旅行

nice! 15

コメント 0

コメントを書く

お名前:[必須]
URL:
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。

Facebook コメント