SSブログ

日焼けには気をつけよう Be careful not to get sunburned. [Fiction]

AC9BA422-2AE7-46DD-9353-57CE91BDF05F.jpeg
【写真は横浜三井ビルディング前にある"Grow"という作品。作者のラム・カツィール氏は1969(昭和44)年イスラエル生まれ、オランダ・アムステルダム在住】

日焼けには気をつけた方がいいですよ。えっ!知ってるって?

でも、本当の理由をあなたは知っていますか?
私は実際に酷い目にあったので、わかるのです。

私は以前、日焼けしている方がモテると思っていたので、かなり黒かったのです。

そんな時、このビルを作る際に「あなたは色黒でカッコいいね!」と煽られて、玄関で皆さんを出迎える仕事を仰せつかりました。

仕事もせずに遊んでいた身にとっては、それはそれはとてもありがたいことでした。

でも、毎日毎日、ここでも日焼けをしていたため疲れてしまい、次第に顔に表情がなくなったのです。

それどころか、目、鼻、口なども見えなくなってしまいました。

さらに、驚いたことに黒かったところが金色に光り始めました。

普通は誰かに触ってもらうと光るようになるらしいのですが、私の場合は、無表情と日焼けが原因です。

だから、私は毎朝「日焼けには気をつけて下さいね〜」と皆さんにお伝えしながら、お出迎えをしております。

You better watch out for sunburn. What? ! You know?

But do you know the real reason?
I know because I actually had a terrible experience.

I used to be very dark because I thought I was more popular with a tan.

Then, when this building was built they said, "You're dark and cool!" I was stoked and was given the job of greeting everyone at the entrance.

For someone who had been playing around without working, that was very gratifying.

But I got tired of being sunburned here day after day, and gradually my face lost its expression.

In fact, I could no longer see my eyes, nose, or mouth.

And to my surprise, the black parts of my face began to glow with a golden light.

Normally, I heard that they start glowing when someone touches them, but in my case, it was due to my expressionless face and suntan.

So I greet everyone every morning, telling them, "Please be careful not to get sunburned!


nice!(19)  コメント(0) 
共通テーマ:趣味・カルチャー

nice! 19

コメント 0

コメントを書く

お名前:[必須]
URL:
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。

Facebook コメント