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何故いつも、かき揚げ天そばか? Why Kakiage Tensoba always? [エッセイ]

今日、駅そばに入って、かき揚げ天そばを食べた。そう言えば、前回もかき揚げ天そばだったことを、帰りの電車内で思い出した。
そこで、ふと疑問を持った。何故いつも、かき揚げ天そばなのか、と。
そこで、いくつか考えてみた。E4AC08DF-6104-4FC2-9293-591D74015AE6.jpeg
まず、最初に考えたのは、「やっぱり好き説」だ。
駅そばの定番メニューといえば、かけ、月見、たぬき、きつね、わかめ、コロッケ、とろろ、エビ天、イカ天、カレーなどが思い浮かぶ。この中で、好きなのは、実はカレーそばだ。しかし、これだけはあえて避けている。何故なら、ワイシャツやネクタイに汁が飛ぶと格好悪いからだ。ただ、かき揚げより、月見、わかめ、とろろ、コロッケの方が、どう考えても好きなのだ。
だから、この説は違いそうだ。
次に考えたのは、「見栄っ張り説」だ。私が好きな、月見、わかめ、とろろなどはボリュームがない。一方、かき揚げは見た目が派手だ。だからで、見栄で食べているという説なんだが、健康に悪いかき揚げ天をあえて食べるというのは、自分のスタンスに合わない筈だ。だから、この説も説得力がない。
そして、最後に思いついたのは、「お店の策略説」だ。実は、券売機の一番左上にかき揚げ天のボタンがあったことを思い出した。つまり、一番最初に目につくボタンだ。一番目立つボタンということは、店側が一番売りたい商品なのではないか?
駅そばの場合、あまり競合する店舗がないとすれば、利益率がなくても売りたい商品ということではなく、一番儲かる商品なのではないかと思い始めた。
確かに急いでいる場合は、一番最初に目に付いた商品が記憶に残る。
多分、そうだ。つまり、自分はお店の策略にまんまと乗ってしまっている、とろい客なのだ。
今度は、研究して、一番お店にとって利益率が少ない商品を頼んでやろう! ・・・と、どうでもいい思いを綴ってしまった。

Today, I entered the station and ate Kakiage Tensoba. Speaking of which, I remembered on the train on the way back that I had Kakiage Ten soba last time.
So I suddenly had a question. Why is it always Kakiage Tensoba?
So I thought a few.
The first thing I thought of was "the theory of love."
Speaking of the standard menu near the station, you can imagine the kake, the moon watching, the raccoon, the fox, the seaweed, the croquette, the tororo, the shrimp, the squid and the curry. Of these, my favorite is actually curry soba. However, this is dared to be avoided. This is because the juice on the shirt or tie is not good. However, I like moon watching, wakame, tororo, and croquette better than kakiage.
So this theory seems different.
The next thing I thought about was the "look-out theory." The moon watching, seaweed, and toro that I like have no volume. Kakiage, on the other hand, looks flashy. That's why it is said that they are eating for good looks, but daring to eat unhealthy or fried heaven should not suit their stance. Therefore, this theory is also unconvincing.
And the last thing I came up with was "the strategy of the store." In fact, I remembered that there was a Kakiageten button at the top left of the ticket vending machine. In other words, the first button you will notice. Isn't the most prominent button the product that the store wants to sell most?
In the vicinity of the station, if there weren't any competing stores, I started thinking that it would be the most lucrative product, not the product I wanted to sell even if there was no profit margin.
If you are in a hurry, the first thing you see is memorable.
Maybe it is. In other words, I am a fragile customer who has taken the ploy of the store.
Now, let's research and order products with the lowest profit margin for the shop! ..., I spelled a good thought.
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