SSブログ

東京消防庁水難救助隊の救助訓練が圧巻! The rescue training of the Tokyo Fire Department Water Rescue Team is a highlight! [Impression]

DSC03666-1.jpg
東京消防庁臨港消防署の防火防災フェスタ2023というイベントに行った際、水難救助隊の訓練風景を見ることができました。

そもそも水難救助隊とは何か、どんな人がその仕事に就けるのか、そして、実際にどのように救助するのかを全く知らなかった私は、かなり衝撃を受けました。

というのは、かなりハードな仕事だったからです。

試験や研修を経て、初めて水難救助隊員になり、
過酷な訓練も常に行っていることが分かりました。

さらに、年間で約250回もの水難事故が東京消防庁では発生し、臨港消防署ではその半分を担っているとのこと。

視界ゼロの中で、ロープ一本で仲間と繋がりながら、溺れている人を救助することなども驚きました。

こうした誇りと使命感を持った人たちがいて、私たちの安全・安心が担保されていることを改めて思い知りました。

関連動画【東京消防庁】水難救助隊 視界ゼロでの救助訓練は圧巻!Tokyo Fire Department Water Rescue Team's rescue training #東京消防庁 #水難救助隊
https://youtu.be/LiUeSHd6a14

SnapShot(148)-1.jpg
When I visited an event called Fire and Disaster Prevention Festa 2023 by the Rinko Fire Department of the Tokyo Fire Department, I was able to watch a water rescue team in action.

I was quite shocked, as I had no idea what a water rescue team was, what kind of people could be assigned to this job, or how they actually perform rescues.

I was quite shocked, because it was a very hard job.

After going through examinations and training, I became a member of the water rescue team for the first time,
I found out that they also have to go through grueling training all the time.

Furthermore, the Tokyo Fire Department is responsible for about 250 water accidents a year, and the Rinko Fire Department is responsible for half of them.

I was also amazed to learn that they rescue drowning people in zero visibility, using only one rope to connect with their friends.

I was reminded once again that our safety and security are ensured by people with such pride and a sense of mission.

Related Video [Tokyo Fire Department] Water Rescue Team: Rescue Drill with Zero Visibility is a Masterpiece
https://youtu.be/LiUeSHd6a14
nice!(13)  コメント(0) 

nice! 13

コメント 0

コメントを書く

お名前:[必須]
URL:
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。

Facebook コメント