SSブログ

横浜にぎわい座「三遊亭白鳥独演会」Yokohama Nigiwai-za "Sanyutei Hakucho Solo Rakugo" [Impression]

IMG_9055.jpeg
週末は失意のどん底にいました。1週間かけて編集した動画が、最後の最後にすべて消えてしまったからです。

それもアップする予定の5時を大幅にオーバーした夜8時。

これまで1週間の地道な作業はなんだったのか、とがっくり来ました。

まあ、仕事でもないし、怪我をしたわけでもないし、誰かに迷惑をかけたわけでもないので、気にしなければいいのですが。

ということで、日曜日には久しぶりに落語を聞きに行きました。横浜にぎわい座の三遊亭白鳥さんの独演会です。

白鳥さんは「ガラスの仮面」という少女漫画が大好きなようで、その物語を「落語の仮面」という創作落語としてシリーズ化しています。

ということで、「ガラスの仮面」を読んだことがないと、面白さが分からないとご本人も言っていました。

私は読んだことがありませんでしたが、十分に笑えました。そして、失意のどん底からも救われました。

どんな問題も笑い飛ばせてしまうようになるのが一番だと悟った次第です。
IMG_9054.jpeg

I was in a state of disappointment over the weekend, because all the videos I had spent a week editing disappeared at the last minute.

It was 8:00 p.m., well over 5:00 p.m. when I was supposed to upload the video.

I was devastated and wondered what all the hard work I had put in over the past week had been all about.

Well, it wasn't my job, I wasn't injured, and I didn't cause anyone any trouble, so I shouldn't worry about it.

So on Sunday, I went to hear Rakugo for the first time in a while. It was a solo performance by Sanyutei Hakucho at Yokohama Nigiwai-za.

Hakucho seems to love a girls' manga called "The Mask of Glass," and has made a series of creative rakugo stories based on the story called "The Mask of Rakugo.

Therefore, he himself said that if you have not read "The Glass Mask", you would not understand the fun of the story.

I had never read it, but it was funny enough. And it also saved me from disappointment.

I realized that the best thing to do is to be able to laugh at any problem.


nice!(17)  コメント(0) 
共通テーマ:お笑い

nice! 17

コメント 0

コメントを書く

お名前:[必須]
URL:
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。

Facebook コメント