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「できる若者は3年で辞める!」久野康成 The able-bodied young man quits after three years! Yasunari Kuno [Impression]

90CDBB18-717B-4C7F-A347-B719DFB76E6E.jpeg著者は公認会計士事務所の所長で、かつコンサルタント会社の経営者でもある。

タイトルに惹かれて読み進んだが、どちらかというと、経営者に対してメッセージを送っている感じがする。

例えば、顧客の顧客というのは、社会だということ。つまり、社会貢献とは、顧客の顧客を意識した仕事はだと言う。

また、『人の上に立つ管理者は、必ず「仕事が楽しい人」でなくてはなりません』などの言葉は若者が3年で辞める話とは随分と離れている。

タイトルから期待する内容と、実際の内容はかなりかけ離れている気がしたが、流石にコンサルタント会社の経営者だけあって、有益なコメントが多いと感じた。

最後に気づいたが、著者の会社では、新入社員が将来独立することを前提にしているという。

「公認会計士なら当たり前か!」と納得!

The author is the head of a CPA firm and the manager of a consulting firm.

I was attracted by the title and proceeded to read the book, but I felt that the author was sending a message to managers.

For example, the author says that the customers of customers are society. In other words, he says that social contribution means working with the customers' customers in mind.

Also, words such as, "Managers who stand above others must be 'people who enjoy their work,'" are a far cry from the stories of young people quitting after three years.

Although I felt that the actual content of the book was quite far from what I expected from the title, I felt that many of his comments were useful, as he is the manager of a quintessential consulting firm.

At the end of the book, I noticed that the author's company assumes that new employees will be independent in the future.

I guess that's normal for a CPA!" I agreed!

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