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「付加価値の法則」関野吉記 "The Law of Added Value," Yoshiki Sekino [Impression]

D717BFE1-9E81-42B2-B9DF-436CE26C4D96.jpegコンサルタント会社社長でもある著者の本を、私はこれまで1冊読んだことがある。

内容は、会社の存在意義を改めて見つめ直して、理念を構築し、ビジョンを示す。

そして、社員にそのことを納得してもらうためには、社長自らが熱く語るのが良いということが記載されている。

また、特に若い社員に対しては、今の時代に合ったやり方で、丁寧に説明する必要があることなども指摘している。

さらに、これまで100年続いた老舗企業であっても、次の100年も続くとは限らないとも言う。

実は、ほぼ当たり前のことばかりだが、それを実施できるかどうかが大事だということは、確かに納得した。

そして、それを実施するには、外部のコンサルタントを入れた方が良いことなどが最後に書かれている。

その最後の部分が強調され過ぎている感じがして、少し宣伝目的のための本であるような気がしたのが残念だった。

I have read one book by the author, who is also the president of a consulting firm.

The content of the book is to reexamine the company's raison d'etre, build a philosophy, and present a vision.

The book also states that in order to convince employees of this, it is good for the president himself to speak passionately about it.

It also points out, among other things, the need to carefully explain the company's philosophy to younger employees, especially in a way that is appropriate for the current era.

He also says that even long-established companies that have been in business for 100 years do not necessarily expect to be around for another 100 years.

In fact, it is almost a matter of course, but I was certainly convinced that it is important to be able to implement it.

And finally, he wrote that it is better to bring in outside consultants to implement it, among other things.

Unfortunately, I felt that this last part was overemphasized and that the book seemed to be written for advertising purposes.
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