SSブログ

「陽気なギャングが地球を回す」伊坂幸太郎 "A cheerful gang turns the earth" Kotaro Isaka [Impression]

830AF149-06DA-43DC-80DC-7190D054663A.jpeg人生には笑いが大事という。先日読んだ「がんが自然に治る生き方」にも書いてあった。

確かに家人はテレビのお笑い番組を見てゲラゲラ笑う。ところが、自分にとっては全く面白くなく、笑えない。

そこで、「笑える小説」というカテゴライズで上位だったこの本を読んでみた。

犯人を探す側のミステリーは何冊か読んだが、銀行強盗側を描いた小説は初めて読んだので、とても面白かった。

キャラクターの設定、言葉使い、物語の展開、奇想天外さ、どれをとっても初めての体験だった。映画化もされているとのことで、著者が人気作家である理由もよくわかった。

しかし、読後の感想として、確かに笑える内容ではあったが、私は声に出して笑うことはなかった。

自分の笑点は、多分子供の頃に読んだ漫画「トイレット博士」とか、村上龍氏の「69」の教室に侵入して起こすある出来事なのだ。

実は、どちらも共通しているのが、「うんこ」であり、あまりに子どもっぽいので、恥ずかしいが本当のことなので仕方ない。

この情けない私の笑点を変えてくれる作品を探すしかない。

Laughter is important in life. She also wrote in "A way of life that cures cancer naturally" that I read the other day.

Certainly, my family members laugh at the laughter programs on TV. However, I am not very interesting to and I can't laugh.

So, I read this book, which was ranked high in the categorization of "laughing novels".

I read some mysteries on the side of searching for the criminal, but it was very interesting because I read the novel about the bank robbery for the first time.

It was the first experience for me to set the character, use the language, develop the story, and be strange. It was also made into a movie, so I understood why the author is a popular writer.

However, as an impression after reading, although it was certainly funny, I did not laugh aloud.

My laughing point is probably an event that happened when I broke into the classroom of Ryu Murakami's "69", such as the manga "Dr. Toilet" that I read when I was a kid.

In fact, what they both have in common is "shit", which is so childish that it's embarrassing but true.

I have no choice but to find a work that will change my laughing point.


nice!(1)  コメント(0) 
共通テーマ:

nice! 1

コメント 0

コメントを書く

お名前:[必須]
URL:
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。

Facebook コメント