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「パーパス・ブランディング」齋藤三希子"PURPOSE BRANDING"Mikiko Saitoh [Impression]

今、話題になっている「パーパス・ブランディング」とは何かを知りたくて、読んでみた。

『「何をやるか?」ではなく「なぜやるか?」から考える』がサブタイトル。

B2D91955-0BEE-492D-B9C1-924149C82B9E.jpegこの本を読む前まで、よく理解していなかった、ビジョンやミッションとの違いにも言及していて、そこはよく納得した。

さらに、ナイキ、ハイアット、ウーバー、Airbnb、住友ゴム工業、サラヤ、スターバックスなど、多くの先進的な会社での事例もとても参考になった。

読後の感想は「確かに!」だった。
そして、気軽に取り入れることは出来ないことも理解した。取り入れるなら、ブレずにやり通す覚悟が必要だということだ。

ネタバレ覚悟で一つだけ、フレーズを紹介したい。

『パーパスは自分達の「強み」と「情熱」と「ニーズ」が重なりあったところに存在する。』

I wanted to know what "Purpose branding" is, which is a hot topic right now, so I read it.

The subtitle is "Think from" Why do you do it? "Instead of" What do you do? ".

I was convinced that I mentioned the differences from the vision and mission that I didn't understand well before reading this book.

In addition, cases from many leading companies such as Nike, Hyatt, Uber, Airbnb, Sumitomo Rubber Industries, Saraya, and Starbucks were also very helpful.

The impression after reading was "Sure!".
I also understood that it cannot be easily incorporated. If you want to take it in, you need to be prepared to go through it without blurring.

I want to introduce only one phrase with spoiler preparedness.

"Purpose exists where our" strengths, "" passions, "and" needs "overlap. 』
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