SSブログ

琉花 Ryuka [Impression]

まだ続く沖縄ネタ。ここには、ホテル日航アリビラに宿泊した際に行きました。タクシーで10分弱の距離です。

78AA1EE1-C324-4ED2-90E3-10533F7AAC66.jpeg沖縄料理と和食、あるいは割烹と書かれている記事もありますが、地元の人が作業着のまま来るような普段使いのお店です。

メニューにはない泡盛飲み放題を頼むと、400円/人でオリジナル泡盛が飲めました。

さらに、定番の海鮮サラダは約30センチの皿に山盛りの野菜と海鮮が入っていました。

他にもゴーヤチャンプル、海ぶどうなどを頼みました。海鮮サラダだけでなく、全体的に量が多く、沢山食べて飲んでも2人で4500円と、かなりリーズナブルでした。

海辺のリゾートホテルの宿泊者にとっては、往復タクシーを利用しても、安いと感じるお勧めのお店でした。

Okinawa material that still continues. I went here when I stayed at Hotel Nikko Alivila. It is less than 10 minutes by taxi.

There is an article that says Okinawan food and Japanese food, or Kappou, but it is a restaurant that locals usually use as they come in their work clothes.

When I asked for all-you-can-drink awamori, which is not on the menu, I was able to drink the original awamori for 400 yen / person.

In addition, the standard seafood salad contained a heap of vegetables and seafood in a plate of about 30 cm.

I also ordered bitter gourd champuru and sea grapes. Not only the seafood salad, but the amount was large overall, and even if you ate and drank a lot, it was quite reasonable at 4500 yen for two people.

For guests of seaside resort hotels, it was a recommended shop that felt cheap even if they took a round-trip taxi.
nice!(0)  コメント(0) 
共通テーマ:グルメ・料理

nice! 0

コメント 0

コメントを書く

お名前:[必須]
URL:
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。

Facebook コメント