SSブログ

ハルピンラーメン本店 Harpin Ramen Main Store [Impression]

諏訪五蔵を訪れた後に、地元で有名との情報を得て、行ってみました。
店内はカウンター席のみで、遅い昼食時刻でしたが、10人以上が待っていました。

D042649F-EC04-4F56-A612-1A8B9D31C6B9.jpeg駐車場の車のナンバープレートは、岐阜や京都など、私たちを含めて、観光客も多くいました。

私達は定番のハルピンラーメンにチャーシューをたっぷり乗せたハルピンチャーシューラーメン1,050円を頼みました。

醤油と味噌の間のような独特のスープに中細縮れ麺が特徴です。

一緒に食べた仲間の中では、「確かに地方では人気が出る味だが、東京や横浜などのラーメン激戦区では、生き残れるのかはわからない。」という意見が大半でした。

とは言え、もう一度あの味を試したくなるかもしれないという不思議なお店でした。

After visiting Suwa Gokura, I got information that it was famous locally and went there.
There were only counter seats in the store, and it was late lunch time, but more than 10 people were waiting.

There were many tourists, including us, on the license plates of cars in the parking lot, such as Gifu and Kyoto.

We ordered the standard Harpin Char Siu Ramen with plenty of char siu for 1,050 yen.

It features medium-thin curly noodles in a unique soup like between soy sauce and miso.

Most of the friends who ate with me said, "It's a taste that is certainly popular in rural areas, but I don't know if it will survive in the fierce battlefields of ramen such as Tokyo and Yokohama."

However, it was a mysterious shop that you might want to try that taste again.

nice!(0)  コメント(0) 
共通テーマ:グルメ・料理

nice! 0

コメント 0

コメントを書く

お名前:[必須]
URL:
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。

Facebook コメント