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「アドラーに学ぶ職場コミュニケーションの心理学」小倉 広 "Psychology of workplace communication learned from Adler" Hiroshi Ogura [Impression]

「人生の課題は、すべて対人関係の課題である。」

プロローグから、納得のコメント。
確かに、我が社でも心の病気になるスタッフは、対人関係が原因となっている。

アドラー心理学は、思想や理論では純潔主義。774D70C1-DA8D-4521-91C1-9E1520029871.jpeg
それは、アドラーが思想や哲学については、饒舌に語っているが、「では、どうすればいいのか?」という具体的な技法にはほとんど言及していないからだという。
そのため、手法については、混血主義で、様々なコミュニケーションスキルがある。

本書は、このアドラーの教えを職場において、実践する際のガイドブックになりうる。

そして、一番のキーワードになるのは、距離感だ。その適切な距離感を実現するための7つの思考改革は、とても参考になる。
これを実践する職場で有れば、皆が気持ちよく、仕事を進めることが出来ると本気で思った。

"All life challenges are interpersonal challenges."

Convincing comment from the prologue.
Certainly, even at our company, the staff who get sick are caused by interpersonal relationships.
Adler psychology is chastity in thought and theory. That's because Adler talks about ideas and philosophies, but rarely mentions the concrete technique of "what should I do?"
Therefore, the method is mixed-race and has various communication skills.

This book can be a guidebook for practicing this Adler teaching in the workplace.

And the most important keyword is the sense of distance. The seven thinking reforms to achieve that appropriate sense of distance are very helpful.
I really thought that if there was a workplace where this was practiced, everyone would feel comfortable and be able to proceed with the work.
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