SSブログ

so-net有償サポートで助かった so-net paid support helped me [Impression]

DB2436A5-ED7C-47EE-A016-785E422CBAD3.jpegオンライン英会話のレッスン中に突然iPadがシャットダウンしてしまうことが続いた。そこで、やむなくノートパソコンを新たに買った。

しかし、メールの設定がうまくいかず、約3週間はメールを使っていなかった。

仕方なく、So-netの有償サポートに電話してみた。

結果的に、パスワードを間違えていただけでだったことが分かった。でも、遠隔操作をしてもらわなければ、自分では解決出来なかったと思う。

さらに、月に一度なら無料でサービスが受けられるとのことで、もっと早く利用しておけば良かったと後悔した。

段々、ITスキルが追いつかなくなっている中高年者にはとても助かるサービスなので、今後は困ったことがあったら、遠慮せずに利用しようと思う。(写真はイメージ画像:pixabay)

My iPad suddenly shut down during an online English lesson. So I had to buy a new laptop.

However, my email settings didn't work and I hadn't used email for about 3 weeks.

I had no choice but to call So-net's paid support.

As a result, it turned out that I just made a mistake in the password. However, I think I couldn't solve it myself without remote control.

In addition, he said that he could receive the service for free once a month, and he regretted that he should have used it earlier.

It's a service that is very helpful for middle-aged and older people who are gradually unable to keep up with their IT skills, so if you have any problems in the future, don't hesitate to use it. (photo is an image:pixabay)
nice!(0)  コメント(0) 
共通テーマ:パソコン・インターネット

nice! 0

コメント 0

コメントを書く

お名前:[必須]
URL:
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。

Facebook コメント