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ユニクロの無人レジ UNIQLO unmanned cash register [エッセイ]

8360D2CF-A040-4131-89DC-B585DBFF4822.jpegユニクロのレジが無人化されている。今回はワイシャツ一枚だけだが、以前、来た時は、カゴに入れた数種類の衣類を一瞬で読み取って会計出来た。有人レジの時はいつも長蛇の列で、ストレスが溜まったが、凄い進歩だ。
調べてみたところ、RFIDタグというものを利用していて、入荷から在庫管理、販売までこれで一元的に管理出来るという。
これで、客も満足するし、人手不足の解消にもなる。また、従業員も単純作業でなく、人間でないと出来ない顧客満足度を上げるための仕事をすることになる。
そう考えると、これからは、機械に任せる仕事と人間に任せる仕事が明確に分かれてくる。つまり、求められるは、「人間らしさ」だ。ユニクロが、率先したことで、そのことに気づかせてくれた。

UNIQLO cash registers are unmanned. This time it was only one shirt, but when I came earlier, I could instantly read several types of clothes in my basket and check it out. At the manned cash register, it was always a long line and stress was accumulated, but it was a great progress.
According to the research, they use RFID tags, and they can manage everything from stock to inventory management and sales.
This satisfies customers and eliminates labor shortages. Employees are not only simple tasks, but also work to increase customer satisfaction that only humans can do.
With that in mind, the task of leaving it to machines will be clearly separated from the task of leaving it to humans. In other words, what is required is "humanity." UNIQLO made me aware of this by taking the initiative.
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