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はま寿司 Hama Sushi [感想文]

4520B1B9-E575-4F3D-946A-97A4C68CE657.jpegジムにも行けなくなったことから、本日の夕食は、急遽はま寿司になった。このお店、受付をペッパー君というロボットが担っている。意外にお客の皆さんも、彼を信じて大人しく待っている。
徐々にロボットに仕事を任せている典型例だ。
注文はタッチパネルで、配膳は回転寿司得意のベルトコンベアだ。店員さんは、お酒などの飲み物を持ってきてくれるのと、最後の清算時の皿の枚数確認だけだ。
となると、数年後には、もっと省力化されて、人の数が減っていてもおかしくなさそうだ。
そんな近未来を感じさせるのが、はま寿司だ。それが、リーズナブルな価格設定に繋がっているので、消費者としての私たちは有難い。でも、5年後に、誰も人間のスタッフがいない店舗になっているかもしれないと、少し思ってしまった。ちょっと複雑な気持ちだ。

I couldn't go to the gym anymore, so today's dinner was suddenly turned into sushi. A robot called Pepper is taking charge of this shop and reception. Surprisingly, the customers are believing in him and waiting quietly.
This is a typical example of gradually delegating tasks to robots.
The order is on a touch panel, and the serving is a conveyor belt specializing in conveyor belt sushi. The clerk only brings in drinks and other drinks, and only checks the number of dishes at the last checkout.
Then, in a few years, it will be more labor-saving, and even if the number of people is reduced, it seems that it will not be strange.
Hama sushi makes you feel the near future. We are thankful as consumers because that leads to reasonable pricing. But five years later, I thought a bit that it might be a store with no human staff. It's a bit complicated.
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