買ってからまだ1年9ヶ月しか経っていないiPhoneのバッテリーに不具合があって、私は最近とても困っていた。

バッテリーの容量が50%くらい残っていても、突然シャットダウンしてしまうのだ。

2年を過ぎるとそういうこともあり得るとは思っていたが、これはとても不便だ。

特にゴールデンウィークには旅行に行く予定なので、予めバッテリーを交換してもらおうと、正規サービスプロバイダであるモアーズのカメラのキタムラに予約をとって行ってみた。

最初に診断があり、バッテリー容量が88%に減っているとのことだった。それ以外は不具合は見当たらないのことで、やはりバッテリー交換をすることになった。

なんと驚いたのは、無料で交換してくれたことだ。実は私はアップルプラスという保険に加入していたらしい。

前のiPhoneも何度かバッテリー交換をしたため。それに懲りたから、保険に加入したのだろう。

すっかりそのことを忘れてしまっていたが、かなり得をした気分で帰って来た。

I've been in great trouble lately because of a problem with the battery of my iPhone, which is only one year and nine months old.

Even if the battery capacity is about 50%, it shuts down suddenly.

I thought that could happen after two years, but this is very inconvenient.

Especially since I am planning to go on a trip during Golden Week, I made a reservation with Kitamura, a camera of Mores, an authorized service provider, to have the battery replaced in advance.

There was a diagnosis first, and it was said that the battery capacity was reduced to 88%. Other than that, there were no problems, so I decided to replace the battery.

What surprised me was that they exchanged it for free. Actually, I heard that I had an insurance called Apple Plus.

The previous iPhone also had its battery replaced several times. I think he took out insurance because he was disciplined.

I had completely forgotten about it, but I came back with a good feeling.